Το 4ο Γυμνάσιο συμμετέχει στο Πρόγραμμα ΔΙΑΠΟΛΙΣ, για την Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών.

Με τρεις καθηγήτριες, τη Διευθύντριά του και δεκαεννέα μαθητές συμμετέχει το σχολείο μας στις δράσεις του προγράμματος ΔΙΑΠΟΛΙΣ που αφορά στην εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών. Το Πρόγραμμα, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΣΠΑ 2007-2013) και τη χώρα μας, υποστηρίζεται και υλοποιείται από τέσσερα Πανεπιστήμια (Αιγαίου, Αριστοτέλειο, Ιωαννίνων και Κρήτης).

Το πρόγραμμα είναι «έργο πανελλήνιας εμβέλειας και απευθύνεται στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας που συγκεντρώνουν πληθυσμό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών πάνω από 10%.

Στοχεύει στη βελτίωση των σχολικών επιδόσεων των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό σχολείο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κατά το δυνατόν ισότιμη εκπαίδευση των ομάδων με γηγενείς μαθητές, καθώς και η κοινωνική τους ένταξη.»

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εννέα διαφορετικές δράσεις σε τρεις από τις οποίες συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας. Οι συγκεκριμένες δράσεις είναι:

  1. Διδασκαλία σε ανομοιογενείς τάξεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πρόκειται για εντατικό εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο, το οποίο πραγματοποίησε ομάδα εκπαιδευτικών από την Κρήτη και τη Σαντορίνη, με επιμορφώτρια την κ. Κατσαρού, επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν διαλέξεις που τους εισήγαγαν στην αντίληψη και τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, ενώ κλήθηκαν να εφαρμόσουν τεχνικές διαφοροποίησης της διδασκαλίας τους και αξιολόγησής της. Η δράση αυτή ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μας έδωσε γνώσεις, ερεθίσματα και διάθεση για εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τεχνικών στην καθημερινότητά μας στο σχολείο.
  2. Σύνδεση Σχολείου και Κοινότητας: Ήδη πραγματοποιήθηκαν δύο διήμερα σεμινάρια με επιμορφώτρια την κ. Θέμελη, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, και συνεργάτες της. Στα σεμινάρια αυτά είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τα ζητήματα που θέτει η πολυπολιτισμικότητα για τα σχολεία μας. Είναι ενδιαφέρον, επιπλέον, ότι συμμετέχουν συνάδελφοι τόσο από την Πρωτοβάθμια όσο και από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση από τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου, δίνοντας σε όλους μας την ευκαιρία να έχουμε μία πολύ ευρύτερη οπτική πάνω στα ζητήματα. Καθώς η συγκεκριμένη δράση εστιάζεται στη σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει συνάντηση με τους γονείς μαθητών μας, κατά την οποία τους ενημερώσαμε για τη δραστηριότητά μας, και τους ζητήσαμε να εμπλακούν εθελοντικά σε δραστηριότητες εξομάλυνσης της σχολικής πραγματικότητας για τους αλλοδαπούς μαθητές και γονείς. Με πολύ μεγάλη μας χαρά είδαμε ότι οι γονείς που ήρθαν στη συνάντηση ανταποκρίθηκαν στο σύνολό τους σχεδόν στο κάλεσμά μας. Έπεται συνέχεια……
  3. Ενίσχυση της ελληνομάθειας: Είμαστε πολύ χαρούμενοι που 19 αλλοδαποί μαθητές και μαθήτριές μας θα έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τη γνώση της ελληνικής γλώσσας μέσα από τη δράση «Ενίσχυση της ελληνομάθειας». Ήδη έχει παρουσιαστεί στο σχολείο μας εκπαιδευτικός που θα αναλάβει τη διδασκαλία της γλώσσας και έχει πραγματοποιήσει δοκιμασίες με κάθε ένα/μία μαθητή/μαθήτρια που θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα προκειμένου να διαπιστώσει το επίπεδο γνώσης της ελληνικής γλώσσας.